ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
A jelen Általános Szerződési Feltételek a Kiss Imre (székhely: 5561 Békésszentandrás, Wesselényi u. 8.) (továbbiakban Szolgáltató) által üzemeltetett Harcsás Fenyves 2-3.” Általános Szerződési Feltételeit, a továbbiakban: „ÁSZF” tartalmazza. Az ÁSZF azt a szerződéses tartalmat foglalja össze, melyek alapján a Szolgálgató elszállásolási szerződést köt Vendégeivel.
Mindent megteszünk, hogy a nálunk töltött időben Önnek a pihenése a lehető legzavartalanabb lehessen, ezért arra kérjük, hogy az ÁSZF-et olvassa el, mielőtt szállását lefoglalja.
1. Szerződő felek
1.2. Amennyiben a vendég közvetítőtől veszi a szolgáltatást, akkor a köztük levő szerződésért a szolgáltató nem felel.
2. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei
2.1. A Vendég kérésére a szolgáltató írásos ajánlatot ad, mely ajánlat a szolgáltató az ajánlat érvényességének időpontját megjelöli. Amennyiben nem jelöli meg az ajánlat 3 napig érvényes.
2.2. Ajánlatkérés nélküli szállásfoglalás a Vendégház weboldalán: www.harcsasfenyves.hu lehetséges. 10 napon belül vagy a weboldalon történő foglaláskor a foglalási összeg ellenértékét nem utalja át a foglalása érvényét veszti.
Weboldalon történő foglalás esetén automatikus foglalási emailt küld a szolgáltató, amely szerződésnek minősül. A szerződés csak a szerződésben leírt időpontra érvényes. Amennyiben a vendég a szerződésben kikötött időpont előtt elhagyja a nyaralót, így a szolgáltató azt újra értékesítheti. A vendég kérheti a szolgáltatás idejének meghosszabbítását, de az csak a szolgáltató írásbeli hozzájárulásával érvényes.
A törvényben meghatározott feltételek szerint a vendég köteles a személyazonosságát a szoba elfoglalása előtt igazolni. Bejelentés nélkül a szálláson senki nem tartózkodhat. A bejelentő lap kitöltése kötelező!
A Vendég a gyors ügyintézés érdekében előre érkeztetheti magát a személyazonosságát igazoló dokumentumok beszkennelésével.
2.3. A Szerződés kizárólag a foglalás Szolgáltató általi írásban megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül.
2.4. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolása nem szerződés értékű.
2.5. A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.
2.6. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szobát, a Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
2.7. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Vendég írásbeli kérelme és a Szolgáltató írásbeli visszaigazolása szükséges.
2.8. Az Vendégházzal kapcsolatos bármilyen kérést foglaláskor szükséges jelezni a Szolgáltatónak, hogy a kérés teljesítéséről időben gondoskodni tudjon.
3. A Szolgáltatás kezdete és vége:
A Vendég lehamarabb a visszaigazolt foglalás kezdetének időpontja és annak 15.00 órája, ettől a vendég elfoglalhatja a nyaralót, amennyiben hamarabb szeretne érkezni, ez telefonos egyeztetés alapján lehetséges. A nyaraló elhagyási dátuma, a szerződésben feltüntetett elhagyási nap reggel 10.00 óra. Amennyiben a vendég ezen időpontokhoz képest hamarabb szeretne érkezni, vagy később szeretne távozni, az csak a szolgáltató előzetes hozzájárulásával lehetséges, az adott pillanatban külön meghatározott térítési díj ellenében lehetséges.
Amennyiben a vendég a fent leírt időpontban mégsem távozna 11.00-tól a szolgáltató egy újabb napnak a költségét kiszámlázhatja a vendég felé.
4. Szolgáltatási árak
4.1. A Harcsás Fenyves aktuális árai a honlapon: www.harcsasfenyves.hu szerepelnek.
4.2. A Szolgáltatáshoz a hatályos adó-törvény módosulása miatti többlet terhet, előzetes értesítés mellett áthárítja a Szerződő félre.
5. Ajánlatok, kedvezmények
5.1. Az aktuális ajánlatok, kedvezmények a weboldalán és az egyéb hirdetési felületen kerülnek meghirdetésre.
5.2. A meghirdetett kedvezmények nem vonhatók össze semmilyen más kedvezménnyel.
6. Fizetési feltételek
6.1. A Vendég a szolgáltatás ellenértékét a foglalást követő 14 napon belül köteles kiegyenlíteni, egyéb esetben foglalása tárgytalannak tekinthető és törlődik a Szolgáltató rendszeréből.
6.2. Last Minute foglalás esetén a foglaló értéke a foglalás napján esedékes, kiegyenlíthető előre utalással, bankkártyával.
6.3. Ha a szállás elfoglalását megelőző 45 napon belüli foglalás, akkor 48 órán belül kell kiegyenlíteni, egyéb esetben érvénytelen a foglalás.
6.4. Az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával a Vendég tudomásul veszi és elfogadja, hogy a Szolgáltató a fizetendő díjakról, illetve a Vendég által bármely jogcímen a Szolgáltató részére kifizetett összegről elektronikus számlát állít ki és azt e-mail útján küldi meg.
6.5. A befizetett/befizetendő összegekről a számla kiállításakor a Szolgáltató az online foglaláskor a megadott, míg az e-mail, illetve telefon útján történő foglalás esetében pedig a foglaló személy által megadott adatokat veszi alapul.
6.6. A foglaláskor kifizetett összegről a Szolgáltató számlát állít ki.
6.7. A Szolgáltató a végszámlát a teljes vételár kiegyenlítésekor állít ki a Vendég részére a foglaláskor megadott adatok alapján.
6.8. Bár a Vendégnek lehetősége van a foglalás pénznemétől eltérő pénznemben fizetni, a számla a forint pénznemében kerül kiállításra.
6.9. A számlával kapcsolatos bármilyen probléma orvoslása érdekében a Vendég jelezze írásban a honlapon található elérhetőségen. Melyre 14 napon belül visszajelzéssel élünk.
6.10. A Szolgáltató által kiállított eredeti elektronikus számla a foglalásban megjelölt személy/cég részére megküldött e-mailhez csatolt PDF-fájl. A vonatkozó magyar jogszabályoknak (jelenleg ez a 2001. évi XXXV. törvény az elektronikus aláírásról, a 2000. évi C törvény a számvitelről, valamint a 46/2007. PM rendelet) megfelelően a társaságok jogosultak számláikat elektronikus formában kibocsátani.
7. Lemondási feltételek
- Egyéni megrendelések esetén kötbérmentes lemondásra az érkezést megelőzően 30 nappal van lehetőség.
- Érkezést megelőző 30. és 15. nap között történő lemondás esetén a megrendelt szolgáltatás 30%-a,
- Érkezést megelőző 14. naptól történő lemondás esetén a megrendelt szolgáltatás 50%-a,
- Érkezést megelőző nap reggel 7:00 órától a megrendelt szolgáltatás teljes díja fizetendő kötbérként.
- Lemondást kizárólag írásban fogadunk el.
8. A szerződés teljesítésének elutasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
8.1. A Szolgáltató jogosult a szállásszolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
– A Vendég nem rendeltetésszerűen használja a Vendégházat és/vagy a Házirendet nem tartja be.
– A Vendég Vendégházat a távozás napjaként feltüntetett napon 11.00 óráig nem üríti ki és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá;
– A Vendég a szálláshely biztonságával, rendjével, annak alkalmazottjaival kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll, fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít.
– A Vendég fertőző betegségben szenved.
9. A Vendég jogai
9.1. A szállás szolgáltatási szerződés megkötésével a Vendég jogosultságot szerez a Vendégház szokásos használatára.
9.2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget. Szolgáltató az esetleges reklamációkat egyedileg kezeli. Panaszt a Vendég írásban a weblapon feltüntetett elérhetőségeken tehet.
9.3. A Vendégnek háziállat elszállásolására kizárólag a Szolgáltató előzetes engedélye és az általa meghatározott feltételek, illetve felár ellenében lehetséges.
9.4. A Vendég a Szolgáltató Vendégház területén tapasztalt kellemetlenségeket az ott tartózkodás ideje alatt a harcsasfenyves@gmail.com elérhetőségen jelezheti. A panasz bejelentése után a Szolgáltató a legrövidebb időn belül kivizsgálja a panaszt. Ha a panasz alapján a Vendég az ellenérték csökkentését kezdeményezi, a kellemetlenség kivizsgálása után a Szolgáltató megállapíthatja a csökkentés esetleges mértékét, vagy a Vendég az illetékes Járásbíróság előtt kezdeményezhet ilyen tartalmú eljárást.
9.5. A Szolgáltató által meghatározott feltételek nem betartása súlyos szerződésszegésnek minősül. A Szolgáltatónak ez esetben jogában áll a szolgáltatást megtagadni és a kifizetett szállásdíjat kötbér jogcímén megtartani.
10. A Vendég kötelességei
10.1. A Vendég kötelessége a megállapodás szerinti díj megfizetése a Szolgáltató kérésének időpontjában.
10.2. A Vendégek kötelessége a Vendégházban elhelyezett Házirend betartása.
10.3. A Vendégek által szálláshelyre behozott olyan elektromos készülékek üzembe helyezése előtt, melyek nem tartoznak a megszokott utazási szükségletek közé, ki kell kérni a Szolgáltató hozzájárulását. (Hősugárzó, hűtő-fűtő, autó töltő és egyéb energia fogyasztó berendezések)
10.4. A Vendégek gépjárműveikkel ingyenesen parkolhatnak a Vendégház zárt parkolójában.
A parkolóban elhelyezett gépjárművekben és az azokban elhelyezett tárgyakban keletkező bármiféle kárért (ideértve például, de nem kizárólag: a gépkocsi feltörést és a gépkocsiban lévő bármely tárgy eltulajdonítását; a gépjármű ellopását; természeti jelenség okozta károk) a Szolgáltató a felelősségét kizárja.
10.5. A komplexum (a Vendégház és az azt körülvevő kerítésen belül) területén lévő eszközöket, berendezéseket a Vendégek kizárólag saját felelősségükre használhatják a rendelkezésükre bocsájtott használati/kezelési útmutatókban leírtak kötelező érvényű betartása mellett.
10.6. A nemdohányzók védelméről szóló 1999. évi XLII. törvény végrehajtása értelmében a Vendégház zárt helyiségeiben (beleértve a nyárikonyhát is) tilos a dohányzás. A Vendégház alkalmazottai jogosultak a Vendégeket, valamint a Vendégház területén tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni a jogszabály betartására, illetve a jogszerűtlen magatartás abbahagyására. A Vendégek, illetve a Vendégház területén tartózkodó bármely személy köteles a jogszabály betartására, valamint az esetleges felszólítás teljesítésére.
10.7. Amennyiben bármely Vendég vagy a Vendégház területén tartózkodó egyéb személy jogsértő magatartása miatt a Szolgáltatót az illetékes hatóság a hivatkozott jogszabály alapján bírsággal sújtja, úgy a Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy az adott jogsértő magatartást tanúsító személyre a bírság összegét áthárítsa, illetve annak megfizetését tőle követelje.
10.8. A Vendég köteles tűz vagy egyéb rendkívüli, veszélyt jelentő esemény esetén a Szolgáltatót haladéktalanul értesíteni.
10.9. A Vendég mindazon károkért felelős, melyeket a Szolgáltató a Vendég, a Vendég kísérője vagy a Vendég felelőssége alá tartozó más személyek hibájából elszenved.
A Vendégház közös használatú eszközeit, berendezési tárgyait közösen használó Vendégek a rendeltetésellenes használat során bekövetkezett károkozásért egyetemlegesen felelnek.
10.10. A Vendégnek a Vendégházban való tartózkodása alatt esetlegesen őt ért káreseményt azonnal jelentenie kell, és minden szükséges adatot a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
11. A Szolgáltató jogai
11.1. A Szolgáltató képviselője a Vendég érkezésekor és távozásakor Leltár dokumentációt vesz fel a Vendéggel közösen, mely során a Vendégházban található berendezési tárgyak és eszközök épségét és működőképességét ellenőrzik és dokumentálják.
11.2. A Szolgáltató képviselője jogosult a ki- és belépő Vendégek ellenőrzésére, személyazonosságuk megállapítására, indokolt esetben a járművek kilépéskori átvizsgálására.
12. A Szolgáltató kártérítési felelőssége
12.1. A Szolgáltató a Vendégházban hagyott értéktárgyakért felelősséget nem vállal.
12.2. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a nem rendeltetésszerű használatból adódó esetleges károkért vagy balesetekért.
12.3. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak és Vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok (vis maior) miatt következtek be, vagy azokat a Vendég maga okozta.
12.4. A Szolgáltató kötelezettséget vállal arra, hogy a Vendég (írásos, telefonos) bejelentése alapján a hiba kijavítását elvégzi azzal, hogy a tevékenység elvégzésére harmadik személyt bízhat meg. Írásban a reklamáció részben megjelölt elektronikus elérhetőségen, telefonon pedig a Vendégház területén kihelyezett call center telefonszámon teheti meg. Szolgáltató a javítási munkálatokat a hiba bejelentésétől számított XX órán belül köteles elvégezni. Rendeltetésellenes használat esetén a meghibásodás kijavítása, cseréje a Vendéget terheli.
12.5. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a komplexum területén, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges Vendéget ért kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
12.6. A Szolgáltatót abban az esetben sem terheli kártérítési felelősség, ha a Vendégház wellness részlegnek rendkívüli vagy egészségügyi előírások betartása végett elrendelt karbantartás idejére ezen területek használata korlátozott vagy nem megengedett.
13. Adatvédelmi nyilatkozat
13.1. Szolgáltató tevékenysége során kiemelten fontosnak tartja a személyes adatok védelmét. A rendelkezésére bocsátott személyes adatokat minden esetben a hatályos jogszabályoknak eleget téve kezeli, gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek a vonatkozó jogszabályok betartásához szükségesek.
13.2. A Szolgáltató tevékenysége során a felhasználók adatait a Szolgáltató az Adatvédelmi törvény értelmében kizárólag szerződéskötési, számlázási, valamint saját reklámcéljaira használja fel.
A szállás-szolgáltatási szerződés megkötése a Vendég elfogadja, hogy elolvasta és megértette a fenti feltételeket és szabályokat, és egyetért az azokban foglaltakkal. A Szolgáltató a jelen ÁSZF egyoldalú módosításának jogát fenntartja.